Kettingzaag Sterft Nadat Hij Is Gestart. Stappen Voor Probleemoplossing

Een Kettingzaag Repareren Die Start En Sterft Wanneer U Gas Geeft

Deel het

LinkedIn

WhatsAppen

Incidentele doe-het-zelvers en zelfs professionele gebruikers ergeren zich nog steeds als een kettingzaag start en sterft als er gas wordt gegeven, want wat zou dit probleem anders kunnen veroorzaken?

Deze gids gaat over de boosdoeners, zoals de vonkenvanger, de vettige bougie, kapotte brandstofleidingen en zelfs vuile uitlaatschermen om te voorkomen dat je naar de ijzerhandel rent zonder het probleem te kennen.

Waarom Gaat Mijn Kettingzaag Dood Als Ik Gas Geef?

1. Problemen Met Brandstoftoevoer

Hardnekkige aanslag is een van de meest voorkomende redenen waarom uw kettingzaag blijft afslaan. De verbrandingskamer van een zaag bestaat uit het brandstofleidingsysteem en de plug.

Deze onderdelen raken verstopt als er onhandelbaar vuil en afzettingen zijn. Kleverige witte afzettingen kunnen worden gevormd door oude brandstoffen met ethanol te gebruiken. Deze veroorzaken verstoppingen, waardoor dampen in de tank worden vastgehouden en de motor vastloopt.

2. Ontstekingsproblemen

Het is normaal dat bougies niet goed werken, vooral als ze al lang worden gebruikt. Normaal gesproken worden ze bedekt met zwarte koolstofafzettingen veroorzaakt door te rijke brandstofmengsels.

Vonkenopvangschermen en uitlaatpoorten kunnen verstopt raken met afzettingen. Dit leidt tot ontstekingsproblemen, waardoor uw kettingzaag mogelijk niet meer werkt.

3. Hoge Snelheid, Lage Snelheid En Inactieve Schroeven

De motor kan ook afslaan als er een probleem is met de spanning van deze drie schroeven. Een carburateur van een kettingzaag bestaat uit drie stelschroeven, voornamelijk de schroef voor lage snelheid (L), de schroef voor stationair draaien (I) en de schroef voor hoge snelheid (H).

Deze schroeven hebben verschillende functies, en als er een is vastgedraaid of niet goed is afgesteld, kan deze de brandstofstroom beperken of ervoor zorgen dat het toerental te laag wordt, waardoor de motor stopt, zelfs met benzine.

Een Kettingzaag Repareren Die Niet Goed Start Nadat Hij Met Gas Is Gevuld

1. Controleer Je Filters

Voordat u verder gaat met de carburateur, is een belangrijk gebied om te controleren de filters. Filters worden vaak verwaarloosd omdat het een heel eenvoudig onderdeel van de machine is.

Maar vuile filters zijn een veelvoorkomende boosdoener bij het zagen van problemen. Zoek ook de vonkenvangers achter de geluiddemper en trek ze eruit voordat u gaat schoonmaken.

Luchtfilter

Gebruik een schroevendraaier om het deksel aan de achterkant van uw zaag los te maken. Controleer op vuil dat uw brandstofsysteem en luchtwegen zou kunnen verstoppen.

Als u slijtage of schade opmerkt, is het beter om het luchtfilter onmiddellijk te vervangen om te voorkomen dat de luchtcirculatie van uw kettingzaag in gevaar komt.

Brandstoffilter

Zoek het brandstoffilter op de bodem van de brandstoftank. Zet een aparte bak klaar om afgetapte brandstof in op te slaan voordat u de tank reinigt.

Gebruik een metalen draad om oude benzineafzettingen weg te borstelen. Het wordt aanbevolen om de brandstoffilters zo nu en dan te vervangen.

Oplossing # 2: Onderzoek De Carburateur

De carburateur is een delicaat onderdeel van een kettingzaag en we raden u aan de handleiding van uw zaag te raadplegen wanneer u deze losmaakt of onderzoekt. Wanneer het brandstofvolume niet wordt gereguleerd, is er een enorme neiging dat het te rijk wordt. Dit is wanneer u uw carburateur moet afstellen.

Maak de carburateur schoon

  1. Maak het luchtfilter los. Verwijder de kap van de achterkant van uw kettingzaag om deze schoon te maken.
  2. De kom en moer moeten van de carburateur worden verwijderd. Verwijder alle oude brandstof door de kom grondig schoon te vegen en eventuele onzuiverheden te verwijderen.
  3. Strooi een carburateurreiniger. Spuit een carb-reinigingsvloeistof in de carburateur en naar buiten om deze grondig te reinigen. Dit voorkomt dat de jet vastloopt. Spuit de andere kant om te controleren of deze helder is. Als het er doorheen gaat, heb je al het vastzittende vuil verwijderd.

Aanpassingen aan de schroeven

Afstelling van de carburateur is essentieel om problemen in de verbrandingskamer te voorkomen. Een toerenteller is het beste hulpmiddel om de afstelling van de hoge snelheid te bepalen. Handmatig meten kan overweldigend zijn.

Herbouw of vervanging

Als uw carburateur is schoongemaakt maar hij sterft nog steeds, is het kwaad al geschied. Herbouw de carburateur met een carburateurreparatietool of vervang de hele carburateur.

Het inschakelen van een deskundige is een goed idee. Zij weten hoe ze een motor moeten repareren en kunnen u helpen mogelijke problemen te voorkomen.

Oplossing # 3: Inspecteer De Bougie

Bougies moeten eenmaal per jaar worden geïnspecteerd om ontstekingsproblemen door vonken te voorkomen. Zoek naar openingen in de bougies die ontstekings- of brandstofproblemen kunnen veroorzaken. Je kunt bougies ook vaker schoonmaken, maar zorg ervoor dat je de emaille isolator niet beschadigt.

Maak de bougie schoon

Verwijder eventuele afzettingen om de bougie met een staalborstel schoon te maken. Door de dikte van het brandstofmengsel kan zich rond de bougie koolstofafzetting vormen.

Vervanging

Als u uw kettingzaag continu gebruikt, kan de elektrode van de bougies enorme schade oplopen, wat resulteert in een verslechtering van de kwaliteit. Wanneer dit gebeurt, kunt u het beste een nieuwe bougie aanschaffen.

Oplossing # 4: De Schroeven Aanpassen

Om de prestaties van een kettingzaag te verbeteren, moeten de schroeven goed worden vastgepakt voordat het gaspedaal wordt ingedrukt, en het is noodzakelijk om af en toe bepaalde aanpassingen te maken. Trap de gashendel in en als de zaagmotor niet vastloopt, probeer dan de lage of hoge snelheid aan te halen.

Lage snelheid

Stel de L-schroef af om te regelen hoeveel benzineafzettingen er bij lage snelheid in de verbrandingskamer komen. Peil en draai correct vast om er zeker van te zijn dat het de juiste houvast heeft.

Hoge snelheid

Zorg ervoor dat de hogesnelheidsschroef gesloten blijft om ernstige schade aan uw carburateur te voorkomen. Als de hogesnelheidsschroef te open is, zal de verbrandingskamer overtollige lucht ophopen, waardoor ontsteking wordt voorkomen. Pas de L-instelling aan totdat deze voldoende is om uw motor draaiende te houden.

Inactief

Wanneer de koppeling te strak wordt aangedraaid met het brandstofmengsel, zal de ketting gaan draaien. Om een dergelijk incident te voorkomen, draait u de spanschroef los en stelt u deze af. Bij deze stap moet u extra voorzorgsmaatregelen nemen, aangezien het gevaarlijke vlinderkleppen kunnen zijn.

Regel het brandstofvolume dat de motor binnenkomt door de schroeven van uw kettingzaag aan te passen. Gebruik de juiste stelschroef voor uw snelheid om loszittende of defecte schroeven te voorkomen.

Andere Mogelijke Oorzaken

Vapour-lock

Brandstofdampen kunnen ook vapour lock veroorzaken, wat het gevolg is van brandstofdampen die druk opbouwen. Wanneer dit gebeurt, wordt de damp opgesloten in de brandstoftank, waardoor de carburateurs minder brandstof tanken, waardoor de kettingzaag afslaat. Inspecteer verstoppingen op de ventilatieopeningen door de dop los te draaien om damp te laten ontsnappen.

Luchtlek

Luchtcirculatie kan motorproblemen veroorzaken als deze niet wordt gecontroleerd. Het luchtsysteem luchtdicht houden is belangrijk om de druk en de vereiste temperatuur te handhaven.

Het is gebruikelijk dat motoronderdelen defect raken. Als dit gebeurt, wordt aanbevolen de afdichting of pakking te vervangen. U moet vaker druktesten uitvoeren, aangezien luchtlekkage problemen met het luchtmengsel kan veroorzaken en kan leiden tot instabiele motoren.

Conclusie

Als uw kettingzaag niet meer werkt nadat u gas hebt gegeven, kan het moeilijk zijn om hem te repareren.

Het is echter een ongemak waar houtbewerkers vaak mee te maken hebben, daarom is het een must om het brandstoffilter te vervangen om een defecte brandstofstroom te voorkomen.