aandelen

Update: het lijkt erop dat vervangende onderdelen langzaam beschikbaar komen, hoewel ze nog steeds niet kunnen worden opgespoord via grote retailers. U kunt de 92B/92S nu kopen op de volgende locaties:

  • Encompass – de officiële verkoper van reserveonderdelen van Braun
  • Electric Shaver Store – Een online verkoper van scheerapparaten
  • Factory Outlet Store – Een iets duurder alternatief

Hoewel we ons voornamelijk richten op beoordelingen, komen we af en toe informatie tegen waarvan we vinden dat deze veel meer bekend zou moeten zijn.

Braun, een dochteronderneming van Proctor & Gamble (P&G) heeft onlangs hun gloednieuwe Series 9 elektrisch scheerapparaat voor het Amerikaanse publiek uitgebracht. Braun heeft honderdduizenden uitgegeven om bekendheid te geven aan het Series 9-scheerapparaat.

Hoewel het scheerapparaat niet half slecht is, is er een probleem met de vervangende snijkoppen. Er zijn er geen beschikbaar. Niet bij de grote retailers. Zelfs niet in het Braun-magazijn.

Nu denk je misschien:

De scheerhoofden gaan tot twee jaar mee, wat is het probleem?

Het probleem is het woord “verondersteld”. Deze snijkoppen worden verondersteld tot twee jaar mee te gaan. Maar we krijgen veel meldingen dat de snijders het al maanden na aankoop niet meer doen.

Nu breken in sommige gevallen de messen door onopzettelijke schade aan de kant van de eigenaar. Maar in andere gevallen was de snijder zelf defect. Een ongelukkige Braun Series 9-eigenaar nam contact met ons op om meer te vertellen over zijn hachelijke situatie.

Na 7 maanden gebruik vielen de messen in de snijkop eruit en kon ik ze niet meer in elkaar zetten. Ik dacht dat ik, aangezien het scheerapparaat nog onder de garantie viel, contact zou opnemen met Braun. Ze antwoordden echter dat ze geen vervangende onderdelen beschikbaar hadden. Nadat ik meer dan een elektrisch scheerapparaat heb uitgegeven, blijf ik achter met een dure deurstop.

En dat is niet de enige klacht die we hebben ontvangen. En dit is zeer lastig. Het Series 9-scheerapparaat is nutteloos zonder de vervangende scheerkop. Je blijft zitten met een te dure steen.

Hier is ons persoonlijke antwoord van Braun toen we vroegen hoe lang het tekort zou duren:

Het spijt me u te moeten teleurstellen, maar ik heb geen exacte datum voor u beschikbaar wanneer het 90s/90b-combipack beschikbaar zal zijn. Deze artikelen worden vervaardigd en vervolgens vanuit Duitsland verzonden, dus het is niet mogelijk om u een exact tijdschema te geven. Ik kan alleen maar adviseren dat het mes uit de jaren 90/90b en het scheerblad beschikbaar zullen zijn voor uw scheerapparaat voordat het verslijt, bij normaal gebruik, meestal tussen de 9 en 18 maanden nadat u het scheerapparaat begint te gebruiken. Bovendien is het scheerapparaat op dit moment pas op de markt sinds augustus 2015, dus technisch gezien zou de vervanging niet nodig zijn tot ten minste het tijdschema van mei 2016 – februari 2017 als het scheerapparaat meteen werd gekocht toen het uitkwam.

Dat is een nietszeggende bewering die in feite zegt: “Ik heb geen idee wanneer vervangingen beschikbaar zullen zijn”. We waren vooral niet onder de indruk dat de reden voor de onbekende vertraging is dat de vervangende snijkoppen in Duitsland worden vervaardigd.

Proctor & Gamble is eigenaar van de toeleveringsketen. Voor hen om niet te weten hoe lang de vervangende hoofden gaan duren, is als een ouder die hun pasgeboren baby misplaatst. Ze weten precies hoe lang de leveringsvertraging zal duren en weigeren dit tijdsbestek te onthullen, hoogstwaarschijnlijk omdat het beschamend lang is.

De betrokken onderdeelnummers zijn de 90S en de 90B. Het enige verschil tussen de twee vervangende snijplotters en folie is de kleur. De 90S is zilver en de 90B is zwart. Als je het geluk hebt om een van beide koppen op te pakken, kun je erop vertrouwen dat het op je Series 9-scheerapparaat past.

Het tekort trof ALLE modellen van Braun Series 9 elektrische scheerapparaten, waaronder:

  • 9095CC
  • 9090CC
  • 9093S

Evenals alle internationale varianten.

Het grappige is dat de klantenondersteuning van Braun mensen die op zoek zijn naar de vervangende snijplotter naar deze te dure aanbiedingen leidt. Hier is zo’n antwoord aan een lezer die zich afvroeg waar hij een vervangend onderdeel kan kopen:

Dit is niet de schuld van de verkoper voor het in rekening brengen van de prijs. Zo werkt vraag en aanbod. Het probleem is dat de situatie in de eerste plaats bestaat. En de schuld ligt uitsluitend bij Braun.

Hier is nog een juweeltje van de klantenservice van Brauns:

Bedankt voor uw loyaliteit aan Braun. Het spijt me te horen dat u moeite heeft met het vinden van een vervangend snijblok en folie. Vervangende onderdelen voor de Series 9 zijn op dit moment niet beschikbaar en we weten niet of en wanneer ze beschikbaar komen. Ik zou aanraden om in plaats daarvan een Series 7 te kopen. Ik hoop dat dit helpt.

Echt aanbevelen om een nieuw elektrisch scheerapparaat te kopen als je de Series 9 al hebt gekocht? Ik begrijp dat veel van de Brauns-klantenondersteuning is uitbesteed, maar deze reactie maakte ons gewoon aan het lachen.

Laten we één ding duidelijk maken, terwijl het Series 9 elektrisch scheerapparaat relatief nieuw is in Amerika, is het al meer dan een jaar beschikbaar in Europa. Meer dan een jaar en vervangende onderdelen zijn nog steeds niet beschikbaar. Absoluut onaanvaardbaar.

Zoals je misschien al geraden hebt, is Braun erg stil geweest over de kwestie. Tenzij u er last van heeft, is de kans groot dat dit de eerste is die u erover hoort. Hoewel Braun meer dan blij was om de wereld op de hoogte te stellen van de release van hun nieuwe Series 9-scheerapparaat, hebben ze veel meer de mond gesnoerd over het probleem met vervangende onderdelen.

Braun is ongelooflijk traag geweest om het probleem op te lossen. De beste manier om Braun te laten weten dat dit onaanvaardbaar is, is door met uw portemonnee te stemmen. Degenen onder u die overwoog om een gloednieuwe Series 9 aan te schaffen, moeten wachten tot vervangende onderdelen direct beschikbaar zijn, of beter nog, een ander merk overwegen. De Panasonic Arc 5 is een meer dan waardige concurrent van de Series 9.

Degenen onder u die op zoek zijn naar een alternatief scheerapparaat, moeten onze gedetailleerde gids raadplegen die alle momenteel beschikbare elektrische scheerapparaten en onze gedachten over elk scheerapparaat behandelt. Lees het hier.

We zullen dit artikel bijwerken wanneer vervangende onderdelen direct beschikbaar zijn.